“Op 1 maart kreeg onze opdrachtgever de sleutel van het pand, en ze moesten op 1 juli open”, herinnert Allard zich. Hij werd door Aeon Plaza Hotels ingeschakeld om deze monsterklus op poten te zetten. “We moesten in een rap tempo alle klimaatinstallaties en het sanitair verzorgen. Voor die laatste categorie wendden we ons vrijwel direct tot Technische Unie. Daar doen we al jarenlang veruit de meeste van onze projecten mee, of het nu gaat om projecten in het hotelwezen, gezondheidscentra, kantoorpanden of retail. De belangrijkste reden is dat ze goed vertegenwoordigd zijn in heel het land. Dat komt mooi uit, want BLR-Bimon werkt ook landelijk. Waar we ook actief zijn en voor welk project dan ook, er is altijd wel een Technische Unie in de buurt om snel mee te schakelen. En meestal hebben ze alle producten gewoon op voorraad.”
Ook nu waren de meeste producten voor de high-end design badkamers direct beschikbaar via onze magazijnen. Maar alleen voor de bijzondere kleur wastafelkranen, was dat niet het geval. Die moesten bij de fabrikant vandaan komen. Aart Meester, hoofd technische dienst van Aeon Plaza Hotels: “En toen was het toch wel even slikken met die korte doorlooptijd! Het moest allemaal snel-snel-snel, dat leek erg ingewikkeld. De eigenlijke levertijd voor de wastafelkranen zou pas half juli zijn, maar toen moest het hotel al lang en breed open zijn. Ik weet nog dat de contactpersoon bij Technische Unie er flink achteraan heeft gezeten om de kranen op tijd geleverd te krijgen. Gelukkig konden de eerste gasten gewoon netjes hun handen wassen in de badkamer, het is allemaal goed gekomen.”
Met een naam als ‘Dutch Design Hotel’, kun je hotelgasten niet anders dan op prachtige badkamers trakteren. De kranen, douchesystemen, inbouwreservoirs en zelfs deurknoppen die de TU leverden, waren dan ook uit het allerhoogste segment. Technische Unie Accountmanager Dwayne van der Heuvel: “Wij zien er altijd een uitdaging in om met klanten mee te denken over de mogelijkheden, maar deze keer was het design al helemaal uitgedacht door het architectenbureau van de opdrachtgever. Eerlijk is eerlijk, dat was fantastisch mooi gedaan. Natuurlijk schuiven we voor een volgende samenwerking graag al wat eerder aan, om nog meer meerwaarde te bieden. Nu was de klant tevreden, maar wij zijn pas écht tevreden als we de verwachtingen overtreffen!”
Meer berichten over dit onderwerp vind je hieronder. Je kunt natuurlijk ook alle artikelen bekijken en zelf een selectie maken.