In veel magazijnen stapelen de vragen zich op. Waar laten we de toegenomen voorraad? Hoe kunnen we alles (snel) vinden? Waar vinden we de medewerkers? Hoe beheersen we de kosten? Kan het proces niet wat overzichtelijker? Wat is een geschikt beheersysteem? Zijn er praktische en betaalbare oplossingen voor onze uitdagingen? Wees gerust: die oplossingen zijn er. Uiteraard. Op het vlak van magazijnoptimalisatie is tegenwoordig namelijk veel mogelijk.
Jouw situatie is echter bepalend voor de meest geschikte oplossing. Technologie kan helpen bij het optimaliseren van processen en het verminderen van menselijke fouten. Maar hoe ver ga je met automatisering en digitalisering? Mogelijk is voor jou een manueel systeem zelfs te prefereren boven een volautomatisch systeem. Vaak kan er met relatief eenvoudige middelen al een significante verbeteringsslag worden gemaakt. Denk aan slimme looproutes, het implementeren van de 5S-methode en de ABC-indeling.
Henk van Mullem, de spreker in dit webinar, bespreekt naast deze onderwerpen ook enkele casussen die laten zien hoe verschillende oplossingen in de praktijk zijn uitgepakt. Henk is werkzaam bij SSI Schäfer, een wereldwijde marktleider op het gebied van intralogistieke oplossingen en opslagtechnologie. Met enthousiasme en passie voor techniek, intralogistiek en efficiënt ontwerp bijt hij zich vast in elke uitdaging die een magazijn te bieden heeft.
Henk werd terzijde gestaan door Lizette Matthijsse, de host namens itsme. Met zeventien jaar ervaring bij itsme Connected Business geldt zij zelf ook als een expert op het gebied van intralogistiek. Samen delen zij hun inzichten en ervaringen uit de praktijk – ze tonen je een magazijn vol oplossingen. Grijp deze kans om je kennis te verdiepen en de oplossing te vinden voor je eigen magazijnbeheer.
Meer berichten over dit onderwerp vind je hieronder. Je kunt natuurlijk ook alle artikelen bekijken en zelf een selectie maken.