Door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om sitenavigatie te verbeteren, sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen.
Laura
Liebregts
Merchandiser
aantal jaar werkzaam in deze rol
17 jaar
leukste aan je werk
Het contact met onze klanten
Studerend voor dierenartsassistente is ze gestart als magazijnmedewerker. Door de jaren heen wisselde ze van functie en afdeling. Inmiddels werkt Laura Liebregts al 17 jaar met veel plezier bij itsme.

Hey Laura! Wat leuk dat je ons te woord wil staan. Wil je om te starten eens vertellen wie je bent en hoe je bij itsme. terecht bent gekomen?

"Natuurlijk! Ik ben Laura, moeder van twee kinderen en werk al 17 jaar bij itsme. Ik ben hier begonnen in het magazijn en zocht destijds vooral uitvoerend werk, aangezien ik bezig was met een zelfstudie voor dierenartsassistente. Ik wilde bewust werk wat ik niet mee naar huis nam, zodat ik mij in de avonduren kon concentreren op deze studie."

Dierenartsassistente of magazijnmedewerker. Dat is toch heel wat anders.

"Absoluut. Ik ben geslaagd voor mijn studie en kon er ook een baan in krijgen, alleen was dat maar voor een beperkt aantal uren per week. Aangezien het rooster wat daarbij hoorde ook iedere drie maanden wisselde, kon ik het niet blijven combineren met mijn werk bij itsme. Uiteindelijk heb ik voor de veilige weg gekozen en ben ik bij itsme. blijven werken."

Hoe ben je hier destijds terecht gekomen? Heb je gesolliciteerd op een vacature?

"Nee, dat liep via een uitzendbureau. Na een paar jaar heb ik een vast contract aangeboden gekregen."

Een mooie beloning. Kun jij wat meer vertellen over de afgelopen 17 jaar binnen itsme.?

"Ik ben begonnen bij de afdeling uitgaande goederen in het magazijn. Op een gegeven moment zijn mijn werkzaamheden uitgebreid met taken rondom inkomende goederen, wat ik vooral ’s ochtends oppakte. In 2011 kreeg ik een hernia en heb ik tijdelijk werkzaamheden kunnen oppakken voor de crediteurenafdeling, zodat ik kon zitten totdat de operatie geweest was. En daarna natuurlijk, om te herstellen. Eigenlijk zou ik langzaam aan weer integreren in het magazijnteam, alleen kwam ik erachter dat ik zwanger was. We hebben toen gezamenlijk besloten om mijn werkzaamheden in het magazijn pas na de zwangerschap weer op te pakken. Uiteindelijk liep dat anders en heb ik 7,5 jaar met veel plezier op de crediteurenafdeling gewerkt."

En toen?

"Eigenlijk ben ik geen ‘kontzitter’, zoals ik een kantoorbaan ook wel noem. Haha! Er kwam een functie vrij op de servicedesk, waar je zowel op kantoor zit als door het magazijn loopt. Dat leek mij de ideale combinatie. Ik heb daar vier jaar met veel plezier gewerkt. Ik ben er gestopt omdat mij een baan werd aangeboden in de horeca. Na lang twijfelen heb ik toch de stap gezet en ben ik eventjes weggeweest bij itsme."

Eventjes?

"Ja, de onregelmatige werktijden en wisselende diensten in combinatie met de zorg voor mijn kinderen net na mijn scheiding bleek teveel gevraagd. Ik realiseerde me dat het gras echt niet groener was bij de buren en heb Taco Leeflang (Director Sales bij itsme.) gevraagd of ik terug mocht komen. Dat mocht én er was plek op de afdeling Connected business. Het voelde echt als thuiskomen. Ik kende veel van mijn collega’s al en vind deze functie de leukste die ik tot nu toe binnen itsme. heb gehad."

Laura Liebregts

Je werkt nu als merchandiser. Wat houdt dat precies in?

"Ik beheer de voorraad in de magazijnen van onze klanten. Ik werk met name voor klanten in Venlo, Den Bosch en een aantal in Rotterdam. Bij hen werken we met het 2BIN-systeem. Dat betekent dat er twee bakjes staan, bijvoorbeeld voor alle schroefjes, boutjes en moertjes. Zodra het ene bakje leeg is, zetten ze dat in een stelling. Ik scan alle barcodes van de lege bakjes en kom een week later weer terug. Alles wat ik gescand heb is in de tussentijd bij de klant afgeleverd, waarna ik de bakjes vul en het magazijn weer op orde is."

"Het is een continu proces, waarmee we ervoor zorgen dat onze klanten nooit misgrijpen."

Dan kom je dus op heel veel diverse plekken.

"Zeker weten! Ik ben een belangrijke schakel voor veel bedrijven. Ieder bedrijf heeft een andere cultuur, dat maakt mijn werk heel afwisselend. Bij de één maak je een praatje, bij de ander staat steevast de koffie al klaar. Bij de één willen ze alle pakbonnen bewaard hebben, bij een ander is dat niet nodig. Het is echt verschillend hoe ieder bedrijf ermee omgaat. Maar ook welke soort producten er door ons worden geleverd."

Wat maakt dit werk voor jou zo leuk?

"Het contact met onze klanten. Geen dag is hetzelfde. Het persoonlijke klantcontact en het ontzorgen passen heel goed bij mij. Mijn achtergrond binnen itsme., van magazijn tot servicedesk, zorgt ervoor dat ik precies weet waar ik aan de bel moet trekken voor speciale wensen of als er iets per ongeluk fout is geleverd."

Die oplossingsgerichte aanpak past overduidelijk bij je. Heb je daarom bewust gekozen voor itsme. als werkgever?

"Omdat het via het uitzendbureau liep ben ik er eigenlijk meer ingerold. De sfeer binnen itsme. vind ik wel echt heel fijn. Er is geen collega die ik niet leuk vind of waarmee ik liever niet samenwerk. Het is één grote familie."

Wat fijn om te horen! Enne.. zie jij jezelf de komende jaren nog hetzelfde werk blijven doen?

"Ik werk nu net een jaar op deze afdeling en heb het tot nu toe erg naar mijn zin. Ook kan ik het goed combineren met de zorg voor mijn kinderen. Dus ja, ik zit op de goede plek de komende jaren."