De komende jaren wil Technische Unie op verschillende locaties in Nederland nieuwe vestigingen openen. Waarom ‘stenen’ winkels openen in dit digitale tijdperk? Bart Verkissen, Business Manager Lokale Installateurs: “Omdat lokale aanwezigheid belangrijk is om onze klanten te bedienen met een optimale combinatie van fysiek en digitaal.”
Het afgelopen jaar heeft Technische Unie onderzoek gedaan naar zogenaamde ‘witte vlekken’ in haar netwerk. Waar in Nederland is er nog geen servicecentrum, maar zijn wel veel klanten in de buurt gevestigd? Op die manier is op basis van data gekeken waar een maximaal aantal klanten kan worden bediend met een fysieke locatie.
Bart Verkissen: “Drieduizend locaties zijn onderzocht, waar uiteindelijk vijftig mogelijke locaties uit zijn gekomen voor een nieuw verkooppunt. Op een aantal van die plekken willen we de komende jaren nieuwe servicecentra openen – de eerste op 1 mei in Oss. Zo bouwen we pand voor pand verder aan onze bereikbaarheid én zichtbaarheid in Nederland.”
Naast de uitbreiding van het netwerk van verkooppunten – dat zijn er inmiddels al 38 – wordt de online klant bij Technische Unie zeker niet vergeten. De zoekmachine in de website wordt steeds slimmer, waardoor zoekresultaten steeds relevanter worden. Het koppelen van verschillende inkoopsystemen aan de TU-webshop wordt via een groot aantal protocollen ondersteund. En alle informatie over ontwikkelingen in de markt is snel en eenvoudig toegankelijk, bijvoorbeeld via een handige kennisbank.
Meer berichten over dit onderwerp vind je hieronder. Je kunt natuurlijk ook alle artikelen bekijken en zelf een selectie maken.